
Slimme list onthult: lintje blijkt voor Hans den Brok zelf

Burgemeester Froukje de Jong mocht vrijdagochtend maar liefst dertien koninklijke onderscheidingen uitreiken, waaronder aan twee trotse inwoners uit Berghem. De eer viel dit jaar te beurt aan Hans den Brok en Ans Verberk. Beiden werden, tot hun grote verrassing, benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau een bijzondere erkenning voor hun jarenlange inzet, die uiteraard gevierd mocht worden. Maar hoe moesten ze Hans naar het gemeentehuis lokken? Er werd een slim plan
bedacht: Hans werd gevraagd om de voorzitter van seniorenvereniging De Herfstzon, Henk van Breda, naar het gemeentehuis te lokken en te begeleiden, omdat híj zogenaamd een lintje zou krijgen. Aangezien Henk afscheid had genomen van De Herfstzon, klonk dat verhaal heel geloofwaardig. Hans zette zich volledig in om alles te regelen, wat behoorlijk wat werk met zich meebracht.
Toch begon er iets te dagen toen hij bij het gemeentehuis zijn kleinzoon in een net pak de trap zag afkomen. Op dat moment ging er een lichtje branden. Zo ontdekte hij dat het lintje eigenlijk voor hem bedoeld was. Hij had werkelijk geen idee en was dan ook enorm verrast.
Na de feestelijke uitreiking werd er voor Hans een mooie receptie georganiseerd. Iedereen was welkom om hem te feliciteren, en daar werd volop gebruik van gemaakt. Hans genoot zichtbaar van de warme belangstelling en natuurlijk van deze onvergetelijke dag.
Foto's Klaas Ceelen





