• fijnevakantie2019
  • mooiberghemjeudesboules
  • zonondergang03

Persbericht Korenfestival Berghem op 19 maart 2023

Zondag 19 maart vindt, na een noodgedwongen coronapauze, weer het inmiddels bekende Korenfestival plaats in de Berchplaets in Berghem aan de Sportstraat 3. In totaal zullen tien koren een aantal nummers van hun repertoire laten horen op deze middag. Het korenfestival begint om 13.00 uur, de zaal is geopend vanaf 12.30 uur geopend en de entree voor bezoekers is € 2,50 per persoon.

Dit jaar worden de koren beoordeeld door een vakkundige jury die het koor beoordeelt op zang en performance , op hoe het koor het publiek kan meenemen in hun enthousiasme, een goede uitstraling heeft en het kijkend en luisterend publiek kan animeren. De jury geeft geen punten, het is geen wedstrijd. De koren krijgen achteraf een opbouwend juryrapport toegestuurd waar diverse tips en adviezen gegeven worden.

De koren die deelnemen zijn : Koor Koraal uit Heesch, Koor Frappant uit Vorstenbosch, ZingMares uit Maarheeze, Vocal Group Crescens uit Berghem, diDonna’s uit Vlijmen, Popkoor Tune uit Rosmalen, Vocal groep Lith, Popkoor Eigenwijs uit Oss, Popkoor d’Accord uit Oss en Noiz uit Heesch. Sommige koren hebben een eigen combo bij zich. Het merendeel zijn gemengde koren, maar er zingen ook een paar mooie dameskoren. Het repertoire dat de koren ten gehore brengen is heel divers en varieert van pop en ballads naar licht klassiek en musical, kortom voor ieder wat wils!